Otthonosság, Minőség
Jobbá tehető a világ!
Főoldal > Galéria > Galéria, 2011-2012 > Curie tehetségtábor az Aggteleki Nemzeti Parkban II. rész

Curie tehetségtábor az Aggteleki Nemzeti Parkban II. rész (csütörtök-péntek)

2012. június 25-29 között tehetségtábort rendeztünk az Aggteleki Nemzeti Parkban, melyen hetedikes és tizenegyedikes tehetséges diákjaink vettek részt. A tábort pályázati pénzből finanszíroztuk. Tehetségtáborunk vezetője Oláh Gábor tanár úr volt, Velkei M. Szaniszla nővér és Ignáczné Vándor Ildikó tanárnő hathatós közreműködésével. Külön köszönetet mondunk házigazdánknak, Edina néninek, aki minden lehetségeset megtett értünk, hogy jól és mindíg jóllakva érezzük magunkat.

A tehetségtáborban előadásokat hallgattunk a természetvédelemről és benne a Nemzeti Parkok szerepéről, az Aggteleki Nemzeti Parkról, a Baradla-Domica- és a Béke-barlangokról, valamint a keleméri Mohos tavakról. Esténként Bánlaki Eszter tehetséges diákunk - aki a 2012. évi MANT pályázat országos győztese volt - csillagászati előadást és bemutatót is tartott a tehetségtábor résztvevőinek. A páláyzati pénzből vett távcső és a csillagképek látványa lenyűgözött mindnyájunkat.

Bejártuk a Baradla tanösvény közel 8 km-es útvonalát, megismerkedtünk a karsztfelszín különleges formáival, annak növény- és állatvilágával. Túráztunk és egyszer el is tévedtünk miközben felkerestük a keleméri Mohos tavakat. A keleméri református templomban Szécsi Kata csodálatos szavalatát élveztük, aki elmondta Tompa Mihály: A gólyához című versét, majd megnéztük a Tompa Mihály emlékházat is.

Két csodálatos barlanglátogatást tettünk. Kedden végigmentünk a Baradla-barlang un. "hosszú túra" útvonalán; Aggtelektől Jósvafőig kb. 8 km hosszan túráztunk a barlangban. Csütörtökön igazi barlangásznak érezhettük magunkat, amikor piros színű, bérelt overallban meghódítottuk a Béke-baralngot, amelyben megtapasztaltuk az agyag rendkívüli csúszósságát, és a 10,4 Celsius fokos barlangi patak vizének hűvösségét. Önmagát legyőzve minden bátor leány teljesítette a barlangi kihívásokat.

Minden lehetséges helyen (barlangokban, forrásokban, patakokban) vízvizsgálatokat is végeztünk - megmértük a vizek hőmérsékletét, pH-ját, vezetőképességét és keménységét.

Hihetetlen élményt jelentett lovaskocsikázás keretében felkeresni a Jósvafői Hucul-ménest, de az egyéni lovaglás is maradandó emléket jelent minden résztvevőnek.

Esténként - mielőtt a foci EB meccseit megnéztük - "Magyarország szeretlek!" játékot játszottunk, csütörtökön pedig nyársaltunk.

A tábor végén játékos vetélkedővel mértük, hogy tehetséges diákjaink mivel gazdagodtak, mit tanultak az egyhetes tehetségtáborban. A 11-esek versenyében közel 90 %-os eredménnyel Borsi-Lakatos Boglárka 11.a osztályos diákunk végzett az első helyen, míg a hetedikesek között Szécsi Kata 80 % feletti eredménnyel lett első. A vetélkedő győzteseit, helyezettjeit és minden résztvevőt jutalomban részesítettük.

Mindnyájan nyertünk ezzel a csodálatos héttel, mert együtt éltük át azt, amit tehetségtáborunk mottójának választottunk:

"Egy nemzetnél nemcsak az a fontos, hogy vannak-e értékei, hanem az is, hogy vannak-e értékeinek megbecsülői."                                    /Egry József/

Oláh Gábor, tehetségtábor vezető

április 17. péntek
08:00 Gimn. - Történelem próbaérettségi
április 19. vasárnap
Gimn. - Erasmus+ KK21 Northampton (Anglia)
április 20. hétfő

Patrona Hungariae

Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium,
Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola

1092 Budapest, Knézich u. 3-13.