Pályázati beszámolók

NTP-SPEC-22-0052 és NTP-INNOV-22-0084 pályázatok

NTP-SPEC-22-0052: 

Pályázati projektünk három, egymással összefüggő fejlesztési területre irányult:

  1. A különösen tehetséges gyermekek komplex, teljes körű tehetségfejlesztését biztosító foglalkozás megvalósítása 60 órában (célunk volt, hogy fejlődjenek a diákok önálló tanulási és kutatási kompetenciái, lényeglátásuk, felismerjék az összefüggéseket, fejlődjön az önismeretük, motivációs-, kudarckezelési- és érzelmi-, együttműködési és konfliktuskezelő kompetenciáik).
  2. Anyanyelvi készségfejlesztés 60 órában (a nyelvközösség, nyelvtörténet, etimológia, nyelvhasználat, a retorika, verbális és írásbeli kifejezőkészség, érvelési technikák, a nonverbális kommunikáció témaköreit jártuk körbe a diákokkal).
  3. Innovatív szemléletű, társadalmi szemléletformáló hatással is bíró tehetséggondozó program megvalósítása 60 órában. Ehhez a programelemhez nyári tehetséggondozó tábort is szerveztünk.

A szakkörök heti rendszerességgel valósultak meg a tervezett tematika alapján, érdemi változások nélkül. 

Egy, az iskolában futó másik – ettől a pályázattól független – pályázat keretében 4 alkalommal került sor hétvégi előadásokra, melyeken jelen pályázatban résztvevő fiatalok közül is számosan jelen voltak. Ugyancsak ezekre az előadásokra hívtunk meg más gimnáziumból fiatalokat. A geopolitológiai táborunk a társadalmi szemléletformáló hatással bíró tehetséggondozó programunk megvalósításához kapcsolódott.

 

NTP-INNOV-22-0084:

Komplex tehetségsegítő programunk az alábbi területekre irányult:

Kommunikáció- és médiaismeret programunk az írásbeli és szóbeli kommunikációs készségek fejlesztését, a nyomtatott, elektronikus és online média működésmódjának megismerését, médiatartalmak előállításának készségfejlesztését célozta.

Digitális kompetenciák elmélyítése programunk az IT eszközök használatának, az információgyűjtés és felhasználás, az internetalapú kommunikáció, digitális tartalmak létrehozásának képességének, IKT biztonság tudatosságának fejlesztését szolgálta.

„Tanulás tanulása” programunk a tanulás-módszertani ismeretek elsajátítását, a hatékonyabb tanulást tűzte ki célul. Egyebek mellett a szövegértés, lényegkiemelés, szövegalkotás, az absztrakciós készség fejlődésében vártunk és értünk el pozitív változásokat.  

A hétvégi programokon alkalmanként kb. 43 fő vett részt. A hétvégi előadások témája kapcsolódott a szakkörök tematikájához, de a tudásátadáson kívül más szerepe is volt. Az ottalvós 4 hétvégén 40 főnek – budapesti és főleg vidéki fiataloknak biztosítottunk szállást kollégiumunkban.

 

 

Szünidei napközis tábor az iskola diákjai részére

Ferencváros önkormányzatának támogatásával

Ferencváros

2023 nyarán két turnusban összesen 50-50 fő gyerek vett részt a nyári napközis táborban.
A nyári napközis tábor programja a tervek-, és a kiküldött program szerint alakult (ld. Melléklet).
Külön gondoskodtunk arról, hogy a táborban valamennyi Ukrajnából menekült tanulónk részt vegyen, számukra minden napra tolmácsolást biztosítottunk.
Ahogyan az a mellékletből kiderül, voltunk a Petőfi irodalmi Múzeumban, a Természettudományi Múzeumban, a Szemlőhegyi és a Pálvölgyi barlangban, hajóztunk a Dunán, és utaztunk a gyermekvasúton (erdőismereti foglalkozás).
A családok számára nagy könnyebbség volt, hogy a Ferencvárosi Önkormányzat támogatása miatt csökkentek a költségek.

Ez úton is hálásan köszönjük a támogatást!

Határtalanul program

Anyatábor Bánkon

 

 

 
NTP TEHETSÉG _23_0119

Pályázati programunk a természettudományok népszerűsítésére irányult. Lányiskolánkban speciális komplex tehetséggondozó programot valósítottunk meg, 60 órában, a fizika, kémia, biológia, földrajz szakterületein. 6 alkalommal helyszínlátogatásra került sor. 

Összefoglaló videónkat tekintsék meg ide kattintva.

Köszönjük a támogatást!

NTP_TEHETSEG_23_0059
 

Népi játszóház és alkotóműhely címmel 60 órában komplex tehetségfejlesztő foglalkozásokat valósítottunk meg a Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpontban. Ezen kívül 3 tanulmányi tábort, 3 tanulmányi utat, közösségi programokat (múzeumlátogatás, kirándulás, stb.), a szülők, hozzátartozók bevonásával 4 órás interaktív, élmény alapú, a tehetségek támogatásához kapcsolódó szemléletformáló, csoportos foglalkozásokat, a családok érzékenyítésére szolgáló tevékenységet valósítottunk meg.

Pályázati programunk a magyar identitás megőrzését, gazdagítását, hagyományaink, szellemi és tárgyi emlékeink ápolását, a néprajzi ismeretek, néphagyományok elmélyítését szolgálta.

Az élmény- és alkotásközpontú komplex tehetséggondozó foglalkozások lehetővé tették a bepillantást a magyar népi kultúra, népművészet, a paraszti élet működési rendszerébe, ismétlődő körforgásába, a népi mesterségekbe.

Programunk erősítette a közösséghez való tartozás érzését, iskolaközösségünket. 

Az alkotótábor összefoglaló videója itt tekinthető meg, az anyatábor videója pedig itt.

Köszönjük a támogatást!

 

 

EGYH-TAB-20

A TAB pályázat keretében 2020 év folyamán kulturális és közösségépítő eseményeket szerveztünk az iskolaközösségünk, ezen belül elsősorban kollégistáink és számára.
Ilyen volt 2020 januárjában két filmvetítés az Uránia Nemzeti Filmszínházban, valamint a hónap végén egy farsangi előadás („Farsangi alakoskodók” címmel). 
2020 februárjában kollégistáink színházlátogatáson vettek részt (Örkény színház, 34 fő). Az általános iskolás diákok egy másik előadást megtekinthettek („Tűzmadár” drámapedagógiai alapú előadás és interaktív író-olvasó találkozó).
2020 őszén, amíg még ez lehetséges volt, két programot is szerveztük: egy néptánc tanítási estet, és egy közösségépítő programot – közös almaszedést, ahova busszal utaztunk (46 fő).
A farsangra és a néptánc tanítási alkalomra Tálas Ágnes Judit óvópedagógust, népi gyermekjáték- és néptánc oktatót, a Hagyományok Háza néptáncos szakelőadóját hívtuk meg, aki közel 30 éve tanít népi játékokat, néptáncot gyerekeknek és felnőtteknek.
A támogatás lehetővé közösségünk számára a tartalmas és kulturált szórakozást, és a közösségi élmények megélését. Köszönjük a támogatást!

 
EKCP-KP-1-2022/3-000351

Pályázati programunkban vállaltuk 300 fő részvételével, 3 napos lelkigyakorlatok megszervezését és lebonyolítását.

A Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont gimnazista diákjainak (300 fő) 3 napos lelkigyakorlatot szervezünk osztálykeretben, 2022. március 24-26-ig, ill. 2022. szeptemberében, különböző külső helyszíneken, a korosztályoknak megfelelő tevékenységekkel. A külső helyszín nagyon bevált a lelkigyakorlatok helyszín választásánál, hiszen diákjaink az iskolai környezettől távol másként válnak nyitottá az őket érő hatásokra. A lelkigyakorlatos házak, ill. vidéki plébániai szállások természeti környezete és a nagyobb fizikai mozgástér lehetőséget nyújt a feltöltődésre, a test és lélek egyensúlyának megtalálására/megerősítésére. Köszönjük a támogatást!

 
Az EKCP-KP-1-2023/2-000022

Pályázati programunkban vállaltuk 300 fő részvételével, 3 napos lelkigyakorlatok megszervezését és lebonyolítását.

A Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont gimnazista diákjainak (300 fő) 3 napos lelkigyakorlatot szervezünk osztálykeretben. Az első csoport 2023. szeptember 28-30-ig tartott, különböző külső helyszíneken, a korosztályoknak megfelelő tevékenységekkel. Volt olyan csoport, akik Budapesten maradtak és a kollégiumunkban szálltak meg.

Helyszínek, ahová a diák lelkigyakorlatok megvalósultak:
Ciszterci Nővérek Boldogasszony Háza Monostor, Kismaros
Szent Márton Közösségi Ház, Nagymaros
Pilismarót, plébánia
Szalézi Lelkigyakorlatos Ház.

Köszönjük a támogatást!