Gyermekkari napközis tábor 2021.

Meglátogattuk a martonvásári Beethoven múzeumot. Bejártuk a kastélyt és a parkot is, idegenvezetőnk a Brunszvik család történeteivel ismertetett meg minket. Sőt, a gyerekek még süteményt is sütöttek különféle lisztből. A buszon már odafelé zengett az énekszó, több rövidebb újdonságot tanultunk meg.

Másnap zenéltünk, énekeket tanultunk latinul és magyarul. Zongorajavító műhelybe látogattunk, ahol hatalmas zenebonát csaptunk. Aki akart, elefántcsont billentyűt hozhatott magával emlékbe. Természetesen a játszótéri lazulás és fagyizás sem maradt el.

Minden évben van gyalogtúra nap. Idén a Rózsika forráshoz és a solymári várhoz kirándultunk. A Paprikás patak vize nemcsak felüdülést, hanem agyagozási lehetőséget is kínált a kórustagoknak. Éneklésünk az erdőben is messze elhallatszott. Sok szép alkotás született, kicsit koszosan értünk haza.

Gyorsan teltek a napok, a 4. nap is elérkezett. Délelőtt sokat énekeltünk, és a meleg miatt újra elmentünk fagylaltozni. Ebéd után elsétáltunk a Jézus Szíve templomhoz, ahol széles mosollyal fogadott bennünket Kaposi Brúnó orgonaművész. Bemutatója folyamán a zenetörténeti stílusok sokféleségével, az orgonában rejlő lehetőségekkel ismerkedtek a kis kórustagok. Kivétel nélkül mindenki kipróbálhatta a hangszert. Elénekeltük Beethoven Örömódáját úgy, hogy Brúnó közben improvizált. Csodás élmény volt.

A tábor méltó zárása volt másik buszos kirándulásunk Mogyorósbányára, ahol a Kreatív Zenei Műhelyt látogattuk meg. Itt interaktív muzsikálás, éneklés következett Ferge Béla vezetésével. Közelebbi kapcsolatba kerültünk afrikai és indián dalokkal, a hárfával, és a kerti diófa alatt Bartók Béla szellemével. Ebéd után még egy gyors kirándulásra is volt időnk a mogyorósi sziklákhoz, ahonnan csodálatos volt a kilátás. Itt néhány percig csak a természet hangjaira, muzsikájára figyeltünk. És senki nem törte meg a csendet….A fénykép is itt készült.